פרחים אכילים

מעבר למראה המלבב ותרומתם לטבע, פרחים שימשו בני אדם לצורכי אכילה מאז ומתמיד. לפרחים יש ערכים תזונתיים והם תורמים לאכילה בריאה ומאוזנת. 

ניתן להשתמש בפרחים אכילים עבור יצירות קולינריות שונות, בין היתר ניתן לשלב פרחים מתוקים עם תה או לעשות מהם קוביות קרח. ניתן להוסיף עלי כותרת מיובשים לבצק עוגיות או לפנקייקים ולשדרג את ההגשה של מאכלים אלו. בנוסף, פרחים אכילים יכולים להוסיף מאוד לסלטים ולמרקים.
מחקרים רבים, שנעשו על ערכי התזונה של פרחים, גילו שפרחים רבים מכילים לא מעט ויטמין סי, ורדים למשל. מים הם 95% מהפרחים ולכן הם אינם מכילים אחוז גבוה של ויטמינים, אבל יש לקחת בחשבון את הטעם המיוחד שלהם שיכול לגוון מאכלים רבים ולייחד אותם.

בעבר, הרומאים נהגו לאכול סיגליות ושושנים, הסינים נהגו לאכול חבצלות, ההודים נהגו לאכול ועדיין אוכלים עלי כותרת של ורדים ועוד. בין הפרחים האכילים הפופולריים: עלי הכותרת של שן הארי המכילים אחוז גבוה של ויטמין A, כובע נזיר בשל טעמו הפיקנטי, הכחול הזיפן בשל טעמו המתוק, סיגליות, פרחי לבנדר ועוד.
אחד הדברים החשובים ביותר כשמכניסים פרחים אכילים לדיאטה הוא לדעת מי סיפק את הפרחים. הדרך הבטוחה ביותר היא לגדל את הפרחים בעצמך, משום שכך ניתן לדעת שהם לא מכילים חומרי הדברה. מאוד לא מומלץ לרכוש פרחים לאכילה מחנויות פרחים משום שהם מכילים תוספים שעלולים להזיק לבריאות.
מומלץ לאכול את הפרחים כמה שעות לאחר קטיפתם, ברוב הזמן נוטים להשתמש רק בעלי הכותרת של הפרחים. לפני השימוש בפרחים לאכילה, יש לשטוף אותם היטב במי מלח וניתן גם להשרות אותם בכוס מים במקרר למשך זמן קצר.

אם אתם מעוניינים להתנסות באכילת פרחים, להלן מתכון עבור חבצלות:
  • קצוץ 8 כוסות של חבצלות, 2 גזרים, 4 מקלות סלרי,וחצי כוס קשיו ולערבב אותם יחד בקערה.
  • ערבב בבלנדר את הרכיבים הבאים עבור הרוטב: 3/4 כוס טופו מגורד,1/4 כוס מיסו, מעט קארי, מיץ לימון וכפית אחד של צמח הקודזו הסיני.
  • שפוך את הרוטב מעל התערובת. ניתן להגיש עם אורז חום.
 
לטיפים בנושא פרחים